نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





رژيم غذايي براي مقابله با عفونت هاي تنفسي  

اگر حس مي کنيد سرما خورده ايد و به خصوص گلويتان مي سوزد، بي درنگ شروع کنيد به خوردن سبزي ها و ميوه هايي که از نظر ويتامين C غني هستند، يادتان باشد که گل کلم، کاهو، فلفل دلمه اي سبز يا قرمز، اسفناج، لوبيا سبز و انواع مرکبات منابع مهم اين ويتامين محسوب مي شوند. البته دکتر نيستاني تاکيد مي کند که پيش گيري از سرماخوردگي مهم تر و آسان تر از درمان آن است و شما بايد هر روز اين مواد غذايي را بخوريد تا بدنتان در مقابل ويروس و سرماخوردگي و به تبع آن، عفونت دستگاه تنفسي مقاوم شود: « بعضي ها فکر مي کنند ويتامين C در برابر سرما خوردگي و آنفلوآنزا معجزه مي کند که تصور درستي نيست ولي اگر اين ويتامين به مقدار کافي مصرف شود، مي تواند تا حدي از علايم سرماخوردگي بکاهد. ضمن اينکه ويتامين C خواص آنتي هيستاميني نيز دارد.» بعد از ويتامين C گروه غذايي ديگري که در تقويت سيستم ايمني بدن بسيار موثر است، مواد داراي آنتي اکسيدان هستند که باز هم ميوه ها و سبزي ها مثل گوجه فرنگي، لوبيا قرمز، مغز گردو، کلم بروکلي، هويج و سيب قرمز در صدر اين گروه قرار دارند.

کمبود ويتامين ها

اگر سرفه و سرماخوردگي در شما مزمن شد است، ممکن است دچار کمبود هاي تغذيه اي باشيد که از آنها بي خبريد. به اين کمبودها که هنوز عايم باليني پيدا نکرده اند، مي گويند کمبود حاسيه اي. اگر بدن سما دچار کمبود حاشيه اي ويتامين A باشد، شما زيا سرما مي خوريد و عفونت سرما خوردگي در بدنتان شدت مي يابد و ديرتر هم خوب مي شويد. پس بايد مواد غذايي را مصرف کنيد که ويتامين A دارند يا پيش ساز اين ويتامين هستند. دکتر نيستاني مي گويد : « اسم قديمي ويتامين A ويتامين ضد عفونت بود، پس اگر کسي ويتامين A بدنش تامين باشد کمتر دچار عفونت بالاخص عفونت هاي تنفسي مي شود. اين ويتامين در مواد غذايي مثل جگر، تخم مرغ و لبنيات به وفور وجود دارد و پيش سازش هم در سبزي جاتي مثل هويج و اسفناج يافت مي شود» بعد از ويتامين A ، کمبود ويتامين D هم مي تواند باعث ضعف ايمني بدن در مقابل عفونت هاي تنفسي شود. دکتر نيستاني مي گويد :« ويتامين D در رژيم غذايي ما ايراني ها به اندازه کافي وجود ندارد و بهترين منبع براي ما، مواجهه مستقيم با نور آفتاب است، پس کساني که به خاطر شغلشان تام روز در فضاهاي بسته هستند، ممکن است با کمبود اين ويتامين روبه رو شوند و بايد به پزشک و متخصص تغذيه مراجعه کنند تا در صورت لزوم برايشان مکمل اين ويتامين تجويز شود »

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 29 اسفند 1389برچسب:, ] [ 14:2 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 98
بازدید کل : 72732
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2